Köpvillkor

Allmänna villkor

Lovelyhome.se tillämpar såväl konsumentköplagen som distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Beställning

Beställning av produkter från Lovelyhome.se kan endast göras via www.lovelyhome.se, vi kan inte ta emot ordrar via mail eller telefon. Vi kan inte heller kompletera en order med produkter, utan endast ta bort artiklar, ifall så önskas. Kontakta oss så fort som möjligt ifall du vill ändra din order, har vi hunnit bryta din färg så kan vi inte längre ändra din order. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Lovelyhome.se sida, först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Lovelyhome.se förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar är bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Lovelyhome.se via info@lovelyhome.se och avboka den.

Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25%. Lovelyhome.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Klarna Faktura

Köpvillkor

Handla nu - betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar 
  • Betalningstid - alltid 14 dagar 
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter 
  • Ladda ner dina fakturor från Klarna.se 
  • Möjlighet till delbetalning 

En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. 

Klarna Konto - Delbetala från 50kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar 
  • Betala från 50,00 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet 
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter 
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura 
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad 
  • En aviavgift om 29,00 kr, oavsett antalet köp 
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång 

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Allmänna villkor hittar du här

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Kortbetalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till dibs betalväxel alternativt Klarna.

Leveranstid

Normal leveranstid inom Sverige är 1-4 arbetsdagar på färg och tapeter, men kan vara upp till 14 dagar beroende på vara. Normal leveranstid till Finland och Danmark är 2-5 arbetsdagar, men kan vara upp till 14 dagar beroende på vara. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi dig. Lovelyhome.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Lovelyhome.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening orsakade av anlitad speditör.

Frakten

Frakten sker till närmaste utlämningsställe med sms-avisering eller vid större gods/mängd, hem med pall till dig med sms-avisering.

Frakt inom Sverige, Finland och Danmark debiteras med 125 sek på ett varuvärde som understiger 300 sek. Övrigt är det fraktfritt!

I fall godset är skadat så skall detta anmälas till oss omgående. Ta bilder på emballaget, fraksedeln och på den skadade produkten. En buckla på en burk räknas inte som skada på produkt. En droppande kork räknas inte som fraktskada. Anmälan om dold frakskada skall ske inom 7 dagar, synliga skador på emballage skall ske snarast. Läs mer under reklamation.

Garanti

Som kund till Lovelyhome.se har du alltid rätt till garanti enligt Konsumetköplagen. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till oss. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

Öppet Köp / Ångerrätt

Lovelyhome.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars ångerätt på din order, efter det att du har tagit emot varan. Ordern skall returneras i oförändart skick och i original emballaget. All färg plastas in innan vi skickar den, om denna plast är borttagen så gäller inte ångerrätten. Lovelyhome.se förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Kunden står själv för returfraktkostnaden 140 sek/paket alternativt aktuell fraktkostnad för pall.

Ångerrätt skickas med ett ärendenummer och retursedel som fås av oss efter att ni har kontaktat oss på retur@lovelyhome.se.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer.

Ångerrätt som skickas till utlämningsställen eller utan ärendernummer debiteras med en avgift på 300 sek. Ångerrätt som skickas mot postförskott löses ej ut.
Så snart vi har återfått varan i orginal skick så återbetalas dina pengar.

Undantag för Ångerrätt / Öppet köp (varor som ej går att returneras):

-Brutna färger, blandad till önskad kulör enligt din order.
-Skräddarsydda varor ex. måttbeställda fototapeter.

Returer

Skall ske inom 14 dagar från att du har mottagit din vara samt efter godkännande från oss. Returfrakt 140 sek/paket alternativt gällande avgift för pall. En eventuell returavgift kan till komma på vissa varor.

Varor som ej går att returneras:

  • Brutna färger, blandad till önskad kulör enligt din order.
  • Skräddarsydda varor ex. måttbeställda fototapeter.
  • Tapeter där batchnummer har utgått, samt del av beställd antal.
  • Varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas 
  • Varor under utförsäljning, samt outlet varor.
  • All färg plastas in innan vi skickar den, inget återköp görs ifall denna plast är bruten.

Returer skickas med ett ärendenummer och retursedel som fås av oss efter att ni har kontaktat oss på retur@lovelyhome.se.Retursedel skickas via epost som du får skriva ut. Porto tillkommer ifall du önskar en retursedel via post.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer. Återköp görs endast på varor i orginalskick.

Reklamation

Lovelyhome.se tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad.
I fall godset är skadat så skall detta anmälas till oss omgående. Ta bilder på emballaget och på den skadade produkten. En buckla på en burk räknas inte som skada på produkt. Anmälan om dold fraktskada skall ske inom 7 dagar. Anmärkningar gällande er order skall ske inom 7 dagar från det att ni har mottagit leveransen.

Om ersättning ska utgå måste alltid skadat gods med originalemballage och frakthandling inklusive lastpall dokumenteras med bilder. Bilder på det skadade godset ska visa allt gods som förpackats exempelvis på lastpall inklusive emballage. Inplastade hinkar får ej öppnas. Maila sedan snarast till info@lovelyhome.se för att informera om reklamationen.

Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt. Tänk på att liggtiden på Postnord har förkortats till 7 dagar, detta innebär att Postnord skickar till baka din order efter 7 dagar. Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 400 sek per paket. Om leveransen är på pall så får du betala dom verkliga kostnaderna som uppkommer, dessa kostnader avsevärt mycket högre än 400 sek. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

GDPR

Integritetspolicy Lovelyhome.se ägs och drivs av Färgbolaget i Borås AB som förbehåller sig rätten att ändra/uppdatera policyn. Den senaste versionen ligger alltid ute.

För att hantera din order behöver vi en del av dina personuppgifter för att kunna genomföra en orderhantering från beställning till leverans och betalningssätt. Vi eftersträvar att ha så hög nivå av dataskydd som möjlig för att genomföra en affär.

Vad innebär personuppgifter? -Med personuppgift menas all slags information som direkt eller indirekt kan knytas till en fysisk person. Exempel på personuppgifter är:

  • namn
  • personnummer
  • telefonnummer
  • IP-adress.

Namn och personnummer är exempel på direkta personuppgifter. Telefonnummer och IP-adress är exempel på så kallade indirekta personuppgifter.

Vi samlar in följande uppgifter för att kunna hantera en beställning -

  • Namn och folkbokförd adress för fakturering samt ev. alternativ adress för leverans
  • Mobilnummer för sms –avisering och eventuell kontakt
  • Mailadress för faktura, fraktinformation och eventuell mailkonversation
  • Betalningsinformation
  • IP-nummer

Varför samlar vi in dessa? -Vi behöver uppgifterna för att vara säkra på att en beställning skickas till rätt person samt att betalning sker på ett säkert sätt. Inderekta personuppgifter som epost-adress kan med ert samtycke att användas för nyhetsbrev, endast av oss. '

Vem är ansvarig för de personuppgifter som samlas in? -Färgbolaget i Borås AB, Bäckeskogsgatan 6, 504 68 BORÅS, organisationsnummer 556507-6501.
Samtliga personer som hanterar dina personuppgifter på Färgbolaget i Borås AB/lovelyhome.se har skrivit på ett sekretessavtal enligt den nya GDPR-lagen. Du kan kontakta oss på info@lovelyhome.se för att få reda på vilka av dina personuppgifter har lagrats eller i fall du vill radera ditt konto.

Vilka delar vi dina personuppgifter med? -Vi delar dina personuppgifter endast med aktörer som behövs för att kunna genomföra och slutföra din order, så som fraktbolag och betallösning. Statliga myndigheter- polis, skatteverket eller andra myndigheter om vi är skyldiga att dela med oss av denna information vid misstanke om brott.

Reservation

Lovelyhome.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.