Ångerrätt & Retur

Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

Öppet Köp /Ångerrätt

Lovelyhome.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars ångerätt på din order, efter det att du har tagit emot varan. Ordern skall returneras i oförändart skick och i original emballaget. Lovelyhome.se förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returfraktkostnaden 140kr/kolli alternativt aktuell fraktkostnad för pall.

Ångerrätt skickas med ett ärendenummer och retursedel som fås av oss efter att ni har kontaktat oss på retur@lovelyhome.se.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer.

Ångerrätt som skickas till utlämningsställen eller utan ärendernummer debiteras med en avgift på 300kr för uppkomna omkostnader. Ångerrätt som skickas mot postförskott löses ej ut. 
Så snart vi har återfått varan i orginalskick så återbetalas dina pengar.

Undantag för Ångerrätt/Öppetköp (varor som ej går att returneras):

  • Brutna färger 
  • Skräddarsydda varor (ex. måttbeställda fototapeter) 

Returer

Skall ske inom 14 dagar från att du har mottagit din vara samt efter godkännande från oss. Returfrakt 140kr/kolli alternativt gällande avgift för pall, samt returavgift tillkommer alltid på samtliga varor. Returavgiften är på 20% från ordinarie pris.

Varor som ej går att returneras:

  • Brutna färger 
  • Fototapeter/Paneler 
  • Tapeter
  • Varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas 
  • Varor under utförsäljning

Returer skickas med ett ärendenummer och retursedel som fås av oss efter att ni har kontaktat oss på retur@lovelyhome.se.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer.

Reklamation

Lovelyhome.se tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. 
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåfall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Lovelyhome.se och skriva anledningen till reklamationen på paketet. Maila sedan tillinfo@lovelyhome.se för att informera om reklamationen.

Outlöstapaket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift. Tänk på att liggtiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 300:-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.