Ångerrätt & Retur

Öppet Köp / Ångerrätt

Lovelyhome.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars ångerätt på din order, efter det att du har tagit emot varan. Ordern skall returneras i oförändart skick och i original emballaget. All färg plastas in innan vi skickar den, om denna plast är borttagen så gäller inte ångerrätten. Lovelyhome.se förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Kunden står själv för returfraktkostnaden 200 sek/paket alternativt aktuell fraktkostnad för pall.

Ångerrätt skickas med ett ärendenummer och retursedel som fås av oss efter att ni har kontaktat oss på retur@lovelyhome.se.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer.

Ångerrätt som skickas till utlämningsställen eller utan ärendernummer debiteras med en avgift på 300 sek. Ångerrätt som skickas mot postförskott löses ej ut.
Så snart vi har återfått varan i orginal skick så återbetalas dina pengar.

Undantag för Ångerrätt / Öppet köp (varor som ej går att returneras):

-Brutna färger, blandad till önskad kulör enligt din order.
-Skräddarsydda varor ex. måttbeställda fototapeter.

Returer

Skall ske inom 14 dagar från att du har mottagit din vara samt efter godkännande från oss. Returfrakt 200 sek/paket alternativt gällande avgift för pall. En eventuell returavgift kan tillkomma på vissa varor.

Varor som ej går att returneras:

- Brutna färger, blandad till önskad kulör enligt din order.
- Skräddarsydda varor ex. måttbeställda fototapeter.
- Tapeter där batchnummer har utgått, samt del av beställd antal.
- Varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas
- Varor under utförsäljning, samt outlet varor.
- All färg plastas in innan vi skickar den, inget återköp görs ifall denna plast är bruten.

Returer skickas med ett ärendenummer och retursedel som fås av oss efter att ni har kontaktat oss på retur@lovelyhome.se.Retursedel skickas via epost som du får skriva ut. Porto tillkommer ifall du önskar en retursedel via post.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer. Återköp görs endast på varor i orginalskick.

Garanti

Som kund till Lovelyhome.se har du alltid rätt till garanti enligt Konsumetköplagen. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till oss. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

Reklamation

Lovelyhome.se tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad.
I fall godset är skadat så skall detta anmälas till oss omgående. Ta bilder på emballaget och på den skadade produkten. En buckla på en burk räknas inte som skada på produkt. Anmälan om dold fraktskada eller anmärkningar gällande er order skall ske inom 7 dagar från det att ni har mottagit leveransen.

Om ersättning ska utgå måste alltid skadat gods med originalemballage och frakthandling inklusive lastpall dokumenteras med bilder. Bilder på det skadade godset ska visa allt gods som förpackats exempelvis på lastpall inklusive emballage. Inplastade hinkar får ej öppnas. Maila sedan snarast till info@lovelyhome.se för att informera om reklamationen.