Köpvillkor

Allmänna villkor

Lovelyhome.se tillämpar såväl konsumentköplagen som distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Beställning

Beställning av produkter från Lovelyhome.se kan endast göras via www.lovelyhome.se, vi kan inte ta emot ordrar via mail eller telefon. Vi kan inte heller kompletera en order med produkter, utan endast ta bort artiklar, ifall så önskas. Kontakta oss så fort som möjligt ifall du vill ändra din order, har vi hunnit bryta din färg så kan vi inte längre ändra din order. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Lovelyhome.se sida, först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Lovelyhome.se förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar är bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Lovelyhome.se via info@lovelyhome.se och avboka den.

Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25%. Lovelyhome.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Klarna

Få först. Betala sen.  

Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butik när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.

När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 dagar från dess att vi skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

Kostnader och avgifter 

Vi tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning och personuppgiftsbehandling  

När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning och det påverkar inte heller din kreditvärdighet/score. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.

Klarnas fullständiga tjänster och villkor och hittar du här.

Kortbetalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till dibs betalväxel alternativt Klarna.

Leveranstid

Normal leveranstid inom Sverige är 1-4 arbetsdagar på färg och tapeter, men kan vara upp till 14 dagar beroende på vara. Normal leveranstid till Finland och Danmark är 2-5 arbetsdagar, men kan vara upp till 14 dagar beroende på vara. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi dig. Lovelyhome.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Lovelyhome.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening orsakade av anlitad speditör.

Frakten

Frakten sker till närmaste utlämningsställe med sms-avisering eller vid större gods/mängd, hem med pall till dig med sms-avisering.

Frakt inom Sverige, Finland och Danmark debiteras med 59 sek på ett varuvärde som understiger 500 sek. Övrigt är det fraktfritt!

I fall godset är skadat så skall detta anmälas till oss omgående. Ta bilder på emballaget, fraktsedeln och på den skadade produkten. En buckla på en burk räknas inte som skada på produkt. En droppande kork räknas inte som fraktskada. Anmälan om dold frakskada skall ske inom 7 dagar, synliga skador på emballage skall ske snarast. Läs mer under reklamation.

Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt. Tänk på att liggtiden på Postnord har förkortats till 7 dagar, detta innebär att Postnord skickar tillbaka din order efter 7 dagar. Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 400 sek per paket. Om leveransen är på pall så får du betala dom verkliga kostnaderna som uppkommer, dessa kostnader avsevärt mycket högre än 400 sek. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

Öppet Köp / Ångerrätt

Lovelyhome.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars ångerrätt på din order, efter det att du har tagit emot varan. Ordern skall returneras i oförändrat skick och i original emballaget. All färg plastas in innan vi skickar den, om denna plast är borttagen så gäller inte ångerrätten. Lovelyhome.se förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Kunden står själv för returfraktkostnaden 200 sek/paket alternativt aktuell fraktkostnad för pall.

Ångerrätt skickas med ett ärendenummer och retursedel som fås av oss efter att ni har kontaktat oss på retur@lovelyhome.se.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer.

Ångerrätt som skickas till utlämningsställen eller utan ärendernummer debiteras med en avgift på 300 sek. Ångerrätt som skickas mot postförskott löses ej ut.
Så snart vi har återfått varan i orginal skick så återbetalas dina pengar.

Undantag för Ångerrätt / Öppet köp (varor som ej går att returneras):

-Brutna färger, blandad till önskad kulör enligt din order.
-Skräddarsydda varor ex. måttbeställda fototapeter.

Returer

Skall ske inom 14 dagar från att du har mottagit din vara samt efter godkännande från oss. Returfrakt 200 sek/paket alternativt gällande avgift för pall. En eventuell returavgift kan tillkomma på vissa varor.

Varor som ej går att returneras:

- Brutna färger, blandad till önskad kulör enligt din order.
- Skräddarsydda varor ex. måttbeställda fototapeter.
- Tapeter där batchnummer har utgått, samt del av beställd antal.
- Varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas
- Varor under utförsäljning, samt outlet varor.
- All färg plastas in innan vi skickar den, inget återköp görs ifall denna plast är bruten.

Returer skickas med ett ärendenummer och retursedel som fås av oss efter att ni har kontaktat oss på retur@lovelyhome.se.Retursedel skickas via epost som du får skriva ut. Porto tillkommer ifall du önskar en retursedel via post.

Vi ansvarar inte för emballering vid samband av returer. Återköp görs endast på varor i orginalskick.

Garanti

Som kund till Lovelyhome.se har du alltid rätt till garanti enligt Konsumetköplagen. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till oss. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

Reklamation

Lovelyhome.se tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad.
I fall godset är skadat så skall detta anmälas till oss omgående. Ta bilder på emballaget och på den skadade produkten. En buckla på en burk räknas inte som skada på produkt. Anmälan om dold fraktskada eller anmärkningar gällande er order skall ske inom 7 dagar från det att ni har mottagit leveransen.

Om ersättning ska utgå måste alltid skadat gods med originalemballage och frakthandling inklusive lastpall dokumenteras med bilder. Bilder på det skadade godset ska visa allt gods som förpackats exempelvis på lastpall inklusive emballage. Inplastade hinkar får ej öppnas. Maila sedan snarast till info@lovelyhome.se för att informera om reklamationen.

Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

GDPR / Integritetspolicy

Lovelyhome.se ägs och drivs av Färgbolaget i Borås AB som förbehåller sig rätten att uppdatera policyn.

För att hantera din order från beställning till leverans och betalningssätt behöver vi en del av dina personuppgifter. Vi eftersträvar att ha så hög nivå av dataskydd som möjlig för att genomföra en affär.

Med personuppgifter menas all slags information som direkt eller indirekt kan knytas till en fysisk person. Exempel på personuppgifter är:

- namn
- personnummer
- telefonnummer
- IP-adress.

Vi samlar in följande uppgifter för att kunna hantera en beställning:

- Namn och folkbokförd adress för fakturering samt ev. alternativ adress för leverans
- Mobilnummer för sms –avisering och eventuell kontakt
- Mailadress för faktura, fraktinformation och eventuell mailkonversation
- Betalningsinformation
- IP-nummer

Vi behöver uppgifterna för att vara säkra på att din order skickas till rätt person samt att betalning sker på ett säkert sätt.

Färgbolaget i Borås AB, Bäckeskogsgatan 6, 504 68 BORÅS, organisationsnummer 556507-6501 är ansvarig för insamlade personuppgifter. Samtliga personer som hanterar dina personuppgifter på Färgbolaget i Borås AB/lovelyhome.se har skrivit på ett sekretessavtal enligt GDPR-lagen. Du kan kontakta oss på info@lovelyhome.se för att få reda på vilka av dina personuppgifter sam har lagrats eller ifall du vill radera ditt konto.

Vi delar dina personuppgifter endast med aktörer som behövs för att kunna genomföra och slutföra din order, så som fraktbolag och betallösning. Statliga myndigheter, polis, skatteverket eller andra myndigheter om vi är skyldiga att dela med oss av denna information vid misstanke om brott.

Reservation

Lovelyhome.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.